ctosay

  • ۰
  • ۰

مبانی و تگنیگ های روابط عمومی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 143

مقدمه:

یکی از مشکلات روابط عمومی ها در کشورها ما فقدان منابع علمی و مکتوب در این حوزه می باشد از دیرباز و از زمانی که روابط عمومی عنوان یک رشته و حرفه در کشور ما متولد شد، به دلیل آن که تولد این حرفه جدید بر اساس نیازها و زیر ساخت های موجود در کشور ما جوابگوی این نهاد اجتماعی نبود، ساز و کازهای مناسب هم برای توسعه و ارتقاء روابط عمومی ایجاد نشد ولی با گذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید در جامعه در حال گذرا ایران نیاز به داشتن روابط عمومی های کارآمد بیش از پیش احساس شد. با سواد شدن درصد بیشتری از مردم، ایجاد تمایلات تساوی طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حکومت ها، گسترش وسایل ارتباط جمعی، اهمیت یافتن هرچه بیشتر افکار عمومی، رشد صنایع و شرکت های سهامی و ... از جمله این عوامل به شمار می روند.

عموماً شاهد آن هستیم که واژه روابط عمومی در نوشتار و گفتار سازمانها، مطبوعات و مردم به میان می آید، بدون آنکه اولا بدانند، روابط عمومی چیست؟ آیا علمی است، که مورد بررسی ها و پژوهشهای علمی قرار می گیرد و از علوم دیگر، مانند ریاضیات، فیزیک و... نیز بهره می برد و یا هنری است، که از خلاقیتها، ابداع ها و تکنیکهای جدید و جذاب بهره می برد و در ردیف هنرهای هفتگانه نامیده می شود. و ثانیاً چه تعریفی دارد؟ آیا آینه تمام نما، وکیل مدافع مدعی العموم، مغز اندیشمند، مشاور مدیر، چشم بینا، بازوی توانا، گوش شنوا مبلغ و اطلاع رسان، زبان گویا است. و ثالثاً از چه جایگاه و موقعیتی برخورد است؟ آیا واحد است یا اداره، در متن است یا حاشیه، اصلی است یا فرعی با واسطه است یا بی واسطه، واقعی است یا طفیلی.

از آنجایی که روابط عمومی ها در هر سازمان و یا دستگاه اجرایی، نه تنها هم سطح و هم طراز با بخشها و واحدهای دیگر هستند، بلکه باید از لحاظ موقعیت و جایگاه و عملکرد بر سایر بخشها توفق و اشراف داشته باشند؛ ولی متأسفانه در حال حاضر چنین نیست و این موضوع در ساختار همه دستگاهها بعنوان یک نقص و کاستی محسوب می شود. اساس این کاستی و ضعف به دو عامل اصلی باز می گردد:

اول:ضعف برداشت و عدم معرفت و خویشتن شناسی خود روابط عمومی ها.

می دانیم خویشتن شناسی سودمندترین دانشهاست و بی شک اگر یک روابط عمومی، تعریف جامع و کامل خود را بداند، جایگاه و مقام خود را بشناسد، با مسئولیت و وظابف خود آشنا و در اجرای آن کوشش کند حقیقتا به این کاستی و ضعف گرفتار نخواهد شد.

دوم:ضعف برداشت و عدم شناخت و آگاهی مدیران نسبت به روابط عمومی.

می دانیم وجود یک روابط عمومی علمی و کارآمد در یک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، که در این میان خود مدیر باید بداند که بدون داشتن یک روابط عمومی فعال، قوی و توانمند قادر به انجام قسمت اعظم فعالیتها و نیل به اهداف خود نخواهد بود و مرحوم دکتر حمید نطقی- بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران- گفته است که: هر مدیریتی، سزاوار همان روابط عمومی است که دارد.

از آنجایی که موضوع آموزش از مهمترین عوامل مؤثر در توسعه کمی و کیفی فعالیتهای هر مجموعه است و بهره گیری درست و مناسب از آن، دستیابی به اهداف مورد نظر را تسهیل می کند. همچنین در ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان هر دستگاه، اصلاح نگرش آنان نسبت به وظایف شان و ایجاد وفاق و همسویی در عملکرد آنان نقش بسزایی دارد.

بر آن شدیم با تهیه و تنظیم یک مجموعه آموزشی جامع و کامل و مکتوب، و ارائه آن به شکل کتاب که خود از فنون روابط عمومی محسوب می شود، گامی چند در راه آموزش روابط عمومی ها و شناساندن روابط عمومی به مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی برداریم.

آنچه فراروی شما است و به مطالعه آن خواهید پرداخت، حاصل مطالعا، تجارب و بهره برداری از کتب مختلف رشته روابط عمومی است.

بخش اول:تاریخچه روابط عمومی در جهان

کاربرد اصطلاح روابط عمومی (public relation) به معنای خاص برای اولین بار در سال 1897 در سالناه اداره اتحادیه راه آهن ایالات متحده آمریکا به چشم می خورد. ولی سابقه و تاریخ و تاریخ فعالیتهای مربوط به آن، به زمانهای بسیار دور و آغاز زندگی اجتماعی بشر باز می گردد.

به این صورت که کوشش در برقراری ارتباطات با توسل به وسایل ممکن و موجود را می توان در زمانهای قبل از تولد مسیح جستجو کرد. از آن جمله اقوام مختلف مثل: بابلیها و آشوریها در شرق میانه، یونانیها و رومسها در اروپای جنوبی، از فعالیت های روابط عمومی برخوردار بودند و ادامه این تاریخ تا به امروز ارائه کننده شواهد و علائم بارزی است که هریک نشانگر کوشش در برقراری ارتباطات و روابط عمومی است.

در گذشته های دور دولتها و سازمانهای تحت فرمانشان به صورتهای مختلف با مخاطبین و سرویس گیرندگان، ارتباط برقرار می نموده اند. اطلاع رسانی هم به صورتهای ابتدایی وجود داشته است که این هر دو به نوعی یک کار روابط عمومی محسوب می شود.

تغییر و تحول در روشهای ارتباطی به صورت مدرن و امروزی آن و در نتیجه تأسیس واحدها یا دفاتر روابط عمومی از کشور آمریکا شروع شد که طی شش مرحله زمان بندی زیر موفقیت آمروزی خود را بدست آورده است.

از سال 1900 تا 1914 با رشد بسیار سریع واحدهای اقتصادی، تولیدی و بازرگانی









سایر محصولات :
مبانی و تگنیگ های روابط عمومی

مبانی و تگنیگ های...

تحقیق درباره تاثیر نور در معماری

تحقیق درباره تاثیر نور...

مبانی مدیریت مالی

مبانی مدیریت مالی...

تحقیق درباره بهداشت روان

تحقیق درباره بهداشت روان...

مبانی علم جغرافیا 89ص

مبانی علم جغرافیا 89ص...

تحقیق درباره حقوق جزای اختصاصی

تحقیق درباره حقوق جزای اختصاصی...

آموزش تست شده حل مشکل تاچ HTC Desire 816 بعد از فلش از ابر جی اس ام

آموزش تست شده حل مشکل تاچ HTC...

مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش 40 ص

مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و...

تحقیق درباره دررفتگی

تحقیق درباره دررفتگی...

مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار 23ص

مبادلات تجاری ایران...

تحقیق درباره بسمه تعالی

تحقیق درباره بسمه تعالی...

مباحثی از شیمی 2

مباحثی از شیمی 2...

تحقیق درباره پایان نامه بررسی خشونت علیه زنان

تحقیق درباره پایان نامه بررسی خشونت...

ماگماتیسم و سنگ های آذرین

ماگماتیسم و سنگ های...

تحقیق درباره جاذبه های اکوتوریستی استان خوزستان

تحقیق درباره جاذبه های...

ماهیت حقوقی خسارت 29ص

ماهیت حقوقی خسارت 29ص...

تحقیق درباره تجزیه و تحلیل داده ها

تحقیق درباره تجزیه و...

اضطراب تعمیم یافته بررسی ممفصل اضطراب غیرعادی

اضطراب تعمیم یافته بررسی ممفصل...

ماهی

ماهی...

تحقیق درباره بنده طهماسبی دانشجوی رشته بازرگانی هستم

تحقیق درباره بنده طهماسبی دانشجوی رشته بازرگانی...

مانیفیست در حسابداری

مانیفیست در حسابداری...

تحقیق درباره تحصیلات والدین در پیشرفت دانش آموزان پروژه کامل

تحقیق درباره تحصیلات والدین...

مانیفیست در حسابداری 2

مانیفیست در حسابداری...

تحقیق درباره بررسی مسئله آمادگی جسمانی و اقتصادی دانش آموزان

تحقیق درباره بررسی...

ماشینهای بسته بندی مواد غذایی 30ص

ماشینهای بسته بندی مواد غذایی...

تحقیق درباره تحلیل عناصر داستانی در داستانهای قرآن کریم

تحقیق درباره تحلیل عناصر داستانی در...

ماست 5ص

ماست 5ص...

ماده منفجره

ماده منفجره...

تحقیق درباره بزرگان بختیاری

تحقیق درباره بزرگان بختیاری...

مأموریت ، فلسفه ، اهداف و طرح های مدیریت

مأموریت ، فلسفه ، اهداف و...

تحقیق درباره حلال های آلی

تحقیق درباره حلال های آلی...

لیپیدها

لیپیدها...

فایل حل مشکل کنتاکت سرویس NOKIA 150_RM_1190 از ابر جی اس ام

فایل حل مشکل...

تحقیق درباره تورم و آسیب های آن بر جامعه

تحقیق درباره تورم و آسیب های آن...

لکنت زبان10ص

لکنت زبان10ص...

دانلود پاورپوینت ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو مطالعه موردی خودروی سمند

دانلود پاورپوینت ارزیابی...

تحقیق درباره بررسی میزان سواد والدین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان

تحقیق درباره بررسی میزان سواد والدین...

پاورپوینت خدمات درمانی وبیمارستانها 27 اسلاید

پاورپوینت خدمات درمانی وبیمارستانها...

لرزه نگاری

لرزه نگاری...

تحقیق درباره بررسی عنصر مادی جرم قتل عمدی در حقوق کیفری ایران

تحقیق درباره بررسی عنصر مادی جرم...

لایه ی ا وزون چیست 12ص

لایه ی ا وزون چیست 12ص...

تحقیق درباره حجاب

تحقیق درباره حجاب...

پاورپوینت حوزه های آبریز و خصوصیات آنها

پاورپوینت حوزه های...

لایحه 256 ص

لایحه 256 ص...

تحقیق درباره داروهای ضد اسهال و ضد یبوست چه مواردی هستند و کجای لوله ی گوارشی به کار خود عمل می کنند

تحقیق درباره داروهای ضد اسهال و ضد...

پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولی

پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولی...

لائیسیته ضرورت اجتناب نا پذیر شرایط کنونی

لائیسیته ضرورت اجتناب...

تحقیق درباره چرا چوب های مرطوب زود می پوسند

تحقیق درباره چرا چوب...

کوچک سازی دولت

کوچک سازی دولت...

پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولی مرتبه بالاتر

پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل...

گیاهان تیره نعناعیان 55 ص
گیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
برق
بررسی نقش رسانه‌های جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
آویشن 55 ص
قاعده ضمان ید

کلمات کلیدی :روابط عمومی حسوب روابط عمومی علمی روابط عمومی عمومی است عمومی علمی جامع امل عمومی حسوب برقراری ارتباطات خویشتن شناسی برداشت عدم روابط عمومی این استی روابط عمومی ایجاد تاریخ جایگاه
  • ۹۶/۰۸/۰۷
  • فصل هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی