مبانی و تگنیگ های روابط عمومی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 143
مقدمه:
یکی از مشکلات روابط عمومی ها در کشورها ما فقدان منابع علمی و مکتوب در این حوزه می باشد از دیرباز و از زمانی که روابط عمومی عنوان یک رشته و حرفه در کشور ما متولد شد، به دلیل آن که تولد این حرفه جدید بر اساس نیازها و زیر ساخت های موجود در کشور ما جوابگوی این نهاد اجتماعی نبود، ساز و کازهای مناسب هم برای توسعه و ارتقاء روابط عمومی ایجاد نشد ولی با گذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید در جامعه در حال گذرا ایران نیاز به داشتن روابط عمومی های کارآمد بیش از پیش احساس شد. با سواد شدن درصد بیشتری از مردم، ایجاد تمایلات تساوی طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حکومت ها، گسترش وسایل ارتباط جمعی، اهمیت یافتن هرچه بیشتر افکار عمومی، رشد صنایع و شرکت های سهامی و ... از جمله این عوامل به شمار می روند.
عموماً شاهد آن هستیم که واژه روابط عمومی در نوشتار و گفتار سازمانها، مطبوعات و مردم به میان می آید، بدون آنکه اولا بدانند، روابط عمومی چیست؟ آیا علمی است، که مورد بررسی ها و پژوهشهای علمی قرار می گیرد و از علوم دیگر، مانند ریاضیات، فیزیک و... نیز بهره می برد و یا هنری است، که از خلاقیتها، ابداع ها و تکنیکهای جدید و جذاب بهره می برد و در ردیف هنرهای هفتگانه نامیده می شود. و ثانیاً چه تعریفی دارد؟ آیا آینه تمام نما، وکیل مدافع مدعی العموم، مغز اندیشمند، مشاور مدیر، چشم بینا، بازوی توانا، گوش شنوا مبلغ و اطلاع رسان، زبان گویا است. و ثالثاً از چه جایگاه و موقعیتی برخورد است؟ آیا واحد است یا اداره، در متن است یا حاشیه، اصلی است یا فرعی با واسطه است یا بی واسطه، واقعی است یا طفیلی.
از آنجایی که روابط عمومی ها در هر سازمان و یا دستگاه اجرایی، نه تنها هم سطح و هم طراز با بخشها و واحدهای دیگر هستند، بلکه باید از لحاظ موقعیت و جایگاه و عملکرد بر سایر بخشها توفق و اشراف داشته باشند؛ ولی متأسفانه در حال حاضر چنین نیست و این موضوع در ساختار همه دستگاهها بعنوان یک نقص و کاستی محسوب می شود. اساس این کاستی و ضعف به دو عامل اصلی باز می گردد:
اول:ضعف برداشت و عدم معرفت و خویشتن شناسی خود روابط عمومی ها.
می دانیم خویشتن شناسی سودمندترین دانشهاست و بی شک اگر یک روابط عمومی، تعریف جامع و کامل خود را بداند، جایگاه و مقام خود را بشناسد، با مسئولیت و وظابف خود آشنا و در اجرای آن کوشش کند حقیقتا به این کاستی و ضعف گرفتار نخواهد شد.
دوم:ضعف برداشت و عدم شناخت و آگاهی مدیران نسبت به روابط عمومی.
می دانیم وجود یک روابط عمومی علمی و کارآمد در یک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، که در این میان خود مدیر باید بداند که بدون داشتن یک روابط عمومی فعال، قوی و توانمند قادر به انجام قسمت اعظم فعالیتها و نیل به اهداف خود نخواهد بود و مرحوم دکتر حمید نطقی- بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران- گفته است که: هر مدیریتی، سزاوار همان روابط عمومی است که دارد.
از آنجایی که موضوع آموزش از مهمترین عوامل مؤثر در توسعه کمی و کیفی فعالیتهای هر مجموعه است و بهره گیری درست و مناسب از آن، دستیابی به اهداف مورد نظر را تسهیل می کند. همچنین در ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان هر دستگاه، اصلاح نگرش آنان نسبت به وظایف شان و ایجاد وفاق و همسویی در عملکرد آنان نقش بسزایی دارد.
بر آن شدیم با تهیه و تنظیم یک مجموعه آموزشی جامع و کامل و مکتوب، و ارائه آن به شکل کتاب که خود از فنون روابط عمومی محسوب می شود، گامی چند در راه آموزش روابط عمومی ها و شناساندن روابط عمومی به مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی برداریم.
آنچه فراروی شما است و به مطالعه آن خواهید پرداخت، حاصل مطالعا، تجارب و بهره برداری از کتب مختلف رشته روابط عمومی است.
بخش اول:تاریخچه روابط عمومی در جهان
کاربرد اصطلاح روابط عمومی (public relation) به معنای خاص برای اولین بار در سال 1897 در سالناه اداره اتحادیه راه آهن ایالات متحده آمریکا به چشم می خورد. ولی سابقه و تاریخ و تاریخ فعالیتهای مربوط به آن، به زمانهای بسیار دور و آغاز زندگی اجتماعی بشر باز می گردد.
به این صورت که کوشش در برقراری ارتباطات با توسل به وسایل ممکن و موجود را می توان در زمانهای قبل از تولد مسیح جستجو کرد. از آن جمله اقوام مختلف مثل: بابلیها و آشوریها در شرق میانه، یونانیها و رومسها در اروپای جنوبی، از فعالیت های روابط عمومی برخوردار بودند و ادامه این تاریخ تا به امروز ارائه کننده شواهد و علائم بارزی است که هریک نشانگر کوشش در برقراری ارتباطات و روابط عمومی است.
در گذشته های دور دولتها و سازمانهای تحت فرمانشان به صورتهای مختلف با مخاطبین و سرویس گیرندگان، ارتباط برقرار می نموده اند. اطلاع رسانی هم به صورتهای ابتدایی وجود داشته است که این هر دو به نوعی یک کار روابط عمومی محسوب می شود.
تغییر و تحول در روشهای ارتباطی به صورت مدرن و امروزی آن و در نتیجه تأسیس واحدها یا دفاتر روابط عمومی از کشور آمریکا شروع شد که طی شش مرحله زمان بندی زیر موفقیت آمروزی خود را بدست آورده است.
از سال 1900 تا 1914 با رشد بسیار سریع واحدهای اقتصادی، تولیدی و بازرگانی
سایر محصولات :
مبانی و تگنیگ های روابط عمومی
مبانی و تگنیگ های...
تحقیق درباره تاثیر نور در معماریتحقیق درباره تاثیر نور...
مبانی مدیریت مالیمبانی مدیریت مالی...
تحقیق درباره بهداشت روانتحقیق درباره بهداشت روان...
مبانی علم جغرافیا 89صمبانی علم جغرافیا 89ص...
تحقیق درباره حقوق جزای اختصاصیتحقیق درباره حقوق جزای اختصاصی...
آموزش تست شده حل مشکل تاچ HTC Desire 816 بعد از فلش از ابر جی اس امآموزش تست شده حل مشکل تاچ HTC...
مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش 40 صمبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و...
تحقیق درباره دررفتگیتحقیق درباره دررفتگی...
مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار 23صمبادلات تجاری ایران...
تحقیق درباره بسمه تعالیتحقیق درباره بسمه تعالی...
مباحثی از شیمی 2مباحثی از شیمی 2...
تحقیق درباره پایان نامه بررسی خشونت علیه زنانتحقیق درباره پایان نامه بررسی خشونت...
ماگماتیسم و سنگ های آذرینماگماتیسم و سنگ های...
تحقیق درباره جاذبه های اکوتوریستی استان خوزستانتحقیق درباره جاذبه های...
ماهیت حقوقی خسارت 29صماهیت حقوقی خسارت 29ص...
تحقیق درباره تجزیه و تحلیل داده هاتحقیق درباره تجزیه و...
اضطراب تعمیم یافته بررسی ممفصل اضطراب غیرعادیاضطراب تعمیم یافته بررسی ممفصل...
ماهیماهی...
تحقیق درباره بنده طهماسبی دانشجوی رشته بازرگانی هستمتحقیق درباره بنده طهماسبی دانشجوی رشته بازرگانی...
مانیفیست در حسابداریمانیفیست در حسابداری...
تحقیق درباره تحصیلات والدین در پیشرفت دانش آموزان پروژه کاملتحقیق درباره تحصیلات والدین...
مانیفیست در حسابداری 2مانیفیست در حسابداری...
تحقیق درباره بررسی مسئله آمادگی جسمانی و اقتصادی دانش آموزانتحقیق درباره بررسی...
ماشینهای بسته بندی مواد غذایی 30صماشینهای بسته بندی مواد غذایی...
تحقیق درباره تحلیل عناصر داستانی در داستانهای قرآن کریمتحقیق درباره تحلیل عناصر داستانی در...
ماست 5صماست 5ص...
ماده منفجرهماده منفجره...
تحقیق درباره بزرگان بختیاریتحقیق درباره بزرگان بختیاری...
مأموریت ، فلسفه ، اهداف و طرح های مدیریتمأموریت ، فلسفه ، اهداف و...
تحقیق درباره حلال های آلیتحقیق درباره حلال های آلی...
لیپیدهالیپیدها...
فایل حل مشکل کنتاکت سرویس NOKIA 150_RM_1190 از ابر جی اس امفایل حل مشکل...
تحقیق درباره تورم و آسیب های آن بر جامعهتحقیق درباره تورم و آسیب های آن...
لکنت زبان10صلکنت زبان10ص...
دانلود پاورپوینت ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو مطالعه موردی خودروی سمنددانلود پاورپوینت ارزیابی...
تحقیق درباره بررسی میزان سواد والدین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزانتحقیق درباره بررسی میزان سواد والدین...
پاورپوینت خدمات درمانی وبیمارستانها 27 اسلایدپاورپوینت خدمات درمانی وبیمارستانها...
لرزه نگاریلرزه نگاری...
تحقیق درباره بررسی عنصر مادی جرم قتل عمدی در حقوق کیفری ایرانتحقیق درباره بررسی عنصر مادی جرم...
لایه ی ا وزون چیست 12صلایه ی ا وزون چیست 12ص...
تحقیق درباره حجابتحقیق درباره حجاب...
پاورپوینت حوزه های آبریز و خصوصیات آنهاپاورپوینت حوزه های...
لایحه 256 صلایحه 256 ص...
تحقیق درباره داروهای ضد اسهال و ضد یبوست چه مواردی هستند و کجای لوله ی گوارشی به کار خود عمل می کنندتحقیق درباره داروهای ضد اسهال و ضد...
پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولیپاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولی...
لائیسیته ضرورت اجتناب نا پذیر شرایط کنونیلائیسیته ضرورت اجتناب...
تحقیق درباره چرا چوب های مرطوب زود می پوسندتحقیق درباره چرا چوب...
کوچک سازی دولتکوچک سازی دولت...
پاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل معمولی مرتبه بالاترپاورپوینت حل معادلات دیفرانسیل...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
برق
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
آویشن 55 ص
قاعده ضمان ید
کلمات کلیدی :روابط عمومی حسوب روابط عمومی علمی روابط عمومی عمومی است عمومی علمی جامع امل عمومی حسوب برقراری ارتباطات خویشتن شناسی برداشت عدم روابط عمومی این استی روابط عمومی ایجاد تاریخ جایگاه
- ۹۶/۰۸/۰۷